علوم من


  من جانداران را مي شناسم

از کودک بپرسيد که چرا به انسان، گياه و حيوان موجود زنده مي گويند؟

 

انسان، گياه و حيوان براي زنده ماندن به آب، هوا و غذا احتياج دارند.



از کودک بخواهيد با کشيدن خط از راه هاي باز چشم، بيني، گوش، لب و دست و پا را به بچه داخل ستاره وصل کند.



 

از کودک بخواهيد با کشيدن خط چشم، گوش، بيني و لبها را به جاي خودش وصل کند.

 

از کودک بخواهيد چشم چپ و گوش راست را نشان دهد و شکلها را هر جور دوست دارد رنگ بزند.



 

از کودک بخواهيد درباره حس بينايي، شنوايي، چشايي، بويايي و لامسه صحبت کند و شکل ها را رنگ بزند.

 

آگاهي هاي کودک از محيطي که در آن زندگي مي کند از راه ديدن، شنيدن، چشيدن، بوييدن و لمس کردن بدست مي آيد.



 



 

از کودک بخواهيد نظر و تجربه هايش را درباره خواب و غذا بگويد و شکل ها را رنگ بزند.



 

از کودک بخواهيد تجربه ها و نظرش را درباره مسواک زدن بگويد و شکل ها را رنگ بزند.

 

من بعد از خوردن هر غذا، شيريني و شکلات دندان هايم را مسواک مي زنم.


 

من دندانپزشک خودم را دوست دارم و هر چه مي گويد گوش مي کنم.

از کودک بخواهيد تجربه ها و نظرش را درباره دندانهاي سالم, دندانپزشک و درد دندان بگويد و شکلها را هر جور دوست دارد رنگ بزند.